Ryggen!!!

Ryggen är fortfarande inte 100 % och det är sjukt frustrerande. Direkt jag missar lite med rörelseträningen så kommer det onda i ryggen tillbaka. Tänk att man skall vara så ung och ha problem med detta. Det måste vara att jag stakat så otroligt mycket i sommar som tagit för hårt på ryggen. Jag hoppas verkligen att det släpper någon gång så jag kan mata på max i stakningen igen inför säsongens långlopp. Det positiva är dock att skulle detta ha hänt i januari hade ju hela säsongen varit förstörd, så något positivt i allt. Jag kommer att stå över klubbens läger i Mallorca för att kunna vara hemma och se till att ryggen blir 100 % perfekt. Jag vill verkligen åka fort denna säsong. Det skall ju bli så spännande med en säsong med sikte enbart på långlopp. På återhörande!

10494588_10152174020696790_8628881061447779342_n

En reaktion på “Ryggen!!!

  1. Hej. Har du provat McKenzieövningar, dvs liggande och stående bakåtböjningar. Rörelserna utgör på sätt och vis en ”motvikt” till stakningens framåtböjningar. Många har blivit hjälpta av dessa övningar när de upplevt ryggproblem. Det finns certifierade sjukgymnaster som vägleder i dessa övningar, men det är övningar som är utformade för självhjälp. De är ofarliga och enkla. Så länge man inte upplever obehag kan man utföra dessa övningar flera ggr om dagen. Kolla upp boken Behandla din egen rygg av Robin McKenzie, finns ofta på biblioteket.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *